Karpik - Półkolonie
Promocja Wizerunku
polkolonie.
Półkolonie RzeszówZimowisko RzeszówNauka PływaniaSauna RzeszówCennikiKontakt
erz.pl - Katalog Firm

Sauna

sauna.JPG

sauna.jpg

Zapraszamy serdecznie wszystkich Państwa do naszej sauny !!!

SAUNA czynna jest:


od poniedziałku do piątku
od godz. 6:00 do godz. 22:00

w soboty i niedziele
od godz. 7:00 do godz. 22:00

W celu zapewnienia wygody i komfortu dla pełnego relaksu i przyjemności korzystania z naszej sauny zachęcamy do REZERWACJI telefonicznej (17 857 00 91) lub osobistej w kasie pływalni.

Hartowanie organizmu




Hartowanie organizmu - zasady i sposoby hartowania

Na przestrzeni lat: wieków ludzie doszli do słusznego wniosku, że lepiej jest zapobiegać chorobom niż leczyć chorych. W dodatku zapobieganie może przyjmować różne, ciekawe formy aktywności człowieka. Przewaga zapobiegania chorobom nad ich leczeniem leży także w sferze materialnej, gdyż do zapobiegania wystarczą skromne nakłady materialne, a czasami takie nakłady są wręcz zbędne.
Najprostszym sposobem zapobiegania chorobom jest nabieranie odporności, czyli niewrażliwości organizmu na działalność drobnoustrojów chorobotwórczych, niewrażliwości na duże wahania czynników zewnętrznych. Innymi słowy, wystarczy hartować swój organizm, aby rzadziej chorować i mieć lepsze samopoczucie.

Hartowanie to szereg czynności mających na celu podniesienie odporności.



Główne zasady hartowania:

1. poddać organizm działaniu różnych bodźców: powietrze, sauna, woda
2. zaczynać od bodźców słabych i krótkotrwałych
3. przed hartowaniem rozgrzać organizm- dłużej wytrzymamy zimno
4. hartowanie, aby było skuteczne, musi odbywać się stale i systematycznie
5. dążyć do uzyskania szerokiej skali odporności na różne bodźce cieplne, słabe i silne
6. hartować się stopniowo
7. w czasie hartowania wykonywać pracę fizyczną- np.: opalanie w ruchu
8. hartowanie ludzi starszych lub chorych uzgodnić z lekarzem
9. przy hartowaniu uwzględnić cechy osobiste- stan zdrowia, wiek, płeć, masa mięśniowa, tkanka tłuszczowa, stan zahartowania

Hartowanie odbywa się poprzez wykorzystanie czynników zewnętrznych takich jak powietrza, woda, słońce

1. Hartowanie powietrzem zależy od temp. powietrza, wilgotności, ruchu powietrza, pory roku, pory dnia. Efekty jakie otrzymamy po hartowaniu powietrzem to lepsza przemiana materii, wzmocnione naczynia krwionośne i nerwy skóry, lepsze pobudzenie mózgu i ułatwienie pracy serca. Najłatwiej uzyskać efekty hartowania powietrzem poprzez spanie przy otwartym oknie oraz zajęcia i wypoczynek na świeżym powietrzu.
2. Hartowanie wodą odbywa się poprzez nacieranie, obmywanie, polewanie, pół kąpiele, kąpiele, natryski, kąpiele w wodach powierzchniowych, kąpiele naprzemienne. Efekty jakie otrzymamy po hartowaniu wodą to wzmocnienie układu nerwowego, poprawę pracy układu krwionośnego i oddechowego, wzmożoną przemianę materii i ogólnie podniesienie stanu zdrowia.
3. Hartowanie słońcem odbywa się poprzez umiejętne korzystanie z kąpieli słonecznych. Efekty, jakie otrzymamy, to wytworzenie barwnika skóry, syntezę witaminy D (witamina D reguluje gospodarkę wapniową- układ kostny), polepszenie jakości krwi (więcej krwinek czerwonych i lepsze wysycenie hemoglobiną), wzrasta ilość ciał odpornościowych oraz polepsza się samopoczucie psychiczne

mgr Andrzej Dziemianko

Pływalnia Rzeszów

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sauna Rzeszów - Sauna w Rzeszowie

Aktualności:
Główna Siedziba:
ul. Solarza 12 35-125 Rzeszów, 35-125 Rzeszów
Tel.: (017) 857 00 91
Www: karpik.rzeszow.pl
E-Mail: plywalniakarpik@wp.pl